Nu ska jag uppmana er att göra de mycket upptagna anställda på Statoil i korsningen Huddingevägen/Ågestavägen en tjänst. Låt bli att handla där. Ni förstår, de är väldigt upptagna där. Väldigt upptagna. Sambon klev in dit idag för att handla en latte. Nu var det så att mjölken var slut i maskinen och han frågade därför de två anställda som stod bakom disken och pratade i den i övrigt tomma butiken, ”Kan ni fylla på mjölk?”.
”Ursäkta, heter det.” var det svar han fick av den ena som fortsatte: ”Du störde faktiskt.”
”Spelar det någon roll?” frågade sambon.
”Ja, vi var faktiskt upptagna.”
Så nu vet ni det. Skenet kan bedra, men egentligen så är de väldigt, väldigt upptagna där.
skriv ett surt mail till deras chef. jävla pack.
(macken i vallentuna har liknande personal, de är inte intresserade av att sälja alls så det är bäst att inte störa)
Jodå, I försökte ringa Statoil på en gång faktiskt, men deras kundtjänst har tydligen inte öppet på lördagar. De är nog också väldigt upptagna. Jag tror vi måste skaffa bensinkort hos någon annan kedja. En där de inte har så mycket att göra.
Funderar på att redan nu klippa mitt nyinskaffade kort på denna skitkedja. Nästa gång jag behöver tanka så vet jag vart jag inte åker iallafall.
Kan även passa på att varna för en väldigt upptagen receptionist på Clarions hotell på södermalm…
Tack för tipset, Jocke. Då ska jag inte bo där på min nästa trip in till city 😛
Det är så frustrerande med sådan personal och den finns nästan överallt.
När man ska handla i butiker och har ex hittat den perfekta klänningen och bemöts av sådan personal, då spelar det inte någon roll hur snygg den är man känner ändå bara för att kasta den på golvet och trampa.
Det är så unpolite, dem borde bli kickade med en gång.
Föresten gillar din blogg.
Åh andra sidan tycker jag personligen inte att man bara kan säga, kan ni fylla på mjölken,ett ursäkta enligt mig skulle sitta på sin plats.
Nu säger ju inte historian vad personalen pratade om, de kanske pratade om ett kundcase eller liknande.
Så jag anser nog att skylla på någon som bara skickar ut, öhhh kan ni fylla på mjölken.. är inte direkt jag vill bemötas med som personal lika så som jag inte vill bemötas som kund med bitande kommentarer tillbaka
Peppe: Min sambo säger inte ”Öhhhh”.
Så även om man säger ”Kan ni fylla på mjölken” i helt vänlig ton, så motiverar det spydighet från personalen i en _service_butik, bara för att ett ”ursäkta” inte följde med? Nej du, jag håller inte med dig. Visst står det personal fritt, och den som anställer dem, att tycka det är ok att vara spydig mot kunder som vill handla, men det tycker inte vi och har således klippt vårt Statoil-kort och har nu ett på OK-Q8 istället. KUNDMAKT! 🙂